Šokių Studija „Izzadora“ Kėdainiuose gyvuo ja nuo 2006 metų. Į gimtąjį miestą gyventi (ir dirbti) grįžusi choreografė-pedagogė, sporti- nių šokių trenerė Jurgita Liebienė aktyviai įsijungė į visuomeninį ir kultūrinį miesto gyve nimą. Užsiėmimai vaikų ir suaugusių šokių grupėse, pasirodymai koncertuose ir miesto renginiuose, vaikų vasaros laisvalaikio stovyk los - keletas studijos veiklos sričių. Viliamės, kad dalyvavusiems ir dalyvaujantiems Studi- jos veikloje tai buvo ir yra džiugi ir naudinga patirtis. Plačiau apie Studija žiūrėki te psl. „Treneriai“, „Galerija“.
KODĖL „IZZADORA“?
Pavadinimu prisimenama ir pagerbiama praeityje garsios pasaulyje šokėjos Angela Isadora Duncan asmuo, gyvenimas, kai kurios idėjos.
Theodoras
Rooseveltas, legendinis JAV prezidentas, apie tragiško likimo ir
stulbinamai talentingą šokėją yra pasakęs: „Kai ji šoka, aš matau tyrą
vaiką ryto saulės nutviekstame sode, skinantį svajonių gėles ir kuriantį
gražiausia, ką gali žmogus“.
Angela
Isadora Duncan gimė 1877-05-27 San Franciske, JAV, Kalifornijos
senatoriaus dukros ir bankininko šeimoje (mirė 1927-09-17 Nicoje,
Prancūzijoje). Ji - viena garsiausių XX a. balerinų ir moderniojo šokio
pradininkė, šokio mokyklų įkūrėja.
Talentingą
šokėją pastebėję, Niujorko teatro primarijai pasiūlė jai šokti
žinomiausioje to meto scenoje, tačiau vos po kelių spektaklių Isadora
nusprendė palikti JAV ir su šeima persikėlė į Europą. Šios trapios,
idealizuojančios pasaulį menininkės šokiai apsuko galvą žiūrovams ir
meno kritikams, tad po kelerių metų ją ėmė kviestis garsiausi operos ir
baleto teatrai.
Viena iš didžiausių
Isadoros Duncan svajonių buvo kuo daugiau žmonių išmokyti šokti.
Balerina troško, jog jie taptų ne profesionalūs šokėjai, o kad
lavintųsi, mokytųsi gražiai gyventi, išsivaduotų iš primityvumo
gniaužtų. Po Spalio socialistinės revoliucijos (1917 m.) apsigyvenusi
Rusijoje, Isadora steigė šokių mokyklas ir kartais net už visai
simbolinį mokestį priimdavo gabius vaikus, norinčius pas ją mokytis.
Visame
pasaulyje garsi balerina savo šokių mokyklos auklėtiniams sakydavo:
„Žiūrėkite, kaip kyla paukštis, kaip plazda drugelis, kaip vėjas judina
medžių šakas, kaip raibuliuoja vanduo. Mokykitės judesių iš gamtos.“